Sen jau apzināts, ka vecāki savus ikdienas paradumus pakārto savu bērnu skolas gaitām. Vispirms palaiž uz skolu bērnus, tikai tad uz darbu dodas paši. Tāpēc arī pilsētas sabiedriskā transporta grafiku ir jāpiemēro stundu sākuma un beigu laikam skolā, savukārt autobusa pieturas vēl vairāk pietuvinot skolas ēkām.
Ik rītu no Ānes uz Vīgriežu ielu kursē 6.autobuss, šķērsojot visu pilsētu Tas ir vienīgais autobusa maršruts, kurš no Garozas ielas puses pietur arī netālu no 4.vidusskolas, arī 6. un 5.vidusskolas. Maršruta izvēle ļoti ērta skolēniem, tomēr nē. Jo stundas 4.vidusskolā šajā mācību gadā sākās 8:15, bet minētais autobuss pieturā "Akmeņu iela" pietur 7:30. Stundas 6.vidusskolā sākas 8:30, bet autobuss pieturā "6.vidusskola" pietur 7:42. Lieki jautāt, vai šo maršrutu tiešām var ērti izmantot šo skolu skolēni? Un šis ir vienīgais reiss šajā maršrutā...
Pēc stundām atrast piemērotu autobusu mājup braucienam daudziem bērniem ir vēl grūtāk. Jā, saprotams, ka organizēt satiksmi no katras skolas un katras stundas uz visām Jelgavas vietām ir nereāli. Bērnam var nākties stundu vai ilgāk pagaidīt skolā, un tā nebūtu problēma. Taču svarīgi, lai kaut kad tas autobuss no skolas uz mājām tomēr dodas.
Neizprotami. Vai tas ir tik grūti - kopā ar skolu pārstāvjiem izanalizēt, kur un cik daudz skolēnu dzīvo? Manuprāt, nē! Tas drīzāk liecina par Jelgavas institūciju līdzšinējo attieksmi pret iedzīvotājiem un pasažieriem.
Vēl grūtāk būtu noskaidrot, kur ikdienas braucienos dodas mikrorajona vai māju pudura iedzīvotāji. Kā piemērot maršrutus tā, lai braucēji autobusā būtu vairāk? Taču kāda jēga runāt par tik tāliem plāniem, ja nav izanalizēti dati no skolām par skolēnu dzīvesvietām, kā arī skolas sākuma un beigu laikiem. Ar to jāsāk! Un balstoties uz iegūto informāciju, ir jāpārveido autobusu kursēšanas grafiks.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru