Neizprotami, taču pat tajās plašājās Jelgavas vietās, kur būtu izbūvējami apļi, sturgalvīgi tiek uzstādīti luksofori. Kāpēc? Kāds no tā pelna? Apļi taču ir ērtāki, drošāki, un esmu pārliecināts, ka arī lētāki.
Ja es būtu Jelgavas domes deputāts, sekotu tam, lai luksofori tiktu uzstādīti tikai tajos krustojumos, kur nekādi nebūtu iespējams izbūvēt apli. Un bīstamās vietas, kur šādi apļi prasītos, Jelgavā vēl ir ļoti daudz. Uz Loka maģistāles vien ir vietas vismaz trim apļiem...
Ja es būtu Jelgavas domes deputāts, sekotu tam, lai luksofori tiktu uzstādīti tikai tajos krustojumos, kur nekādi nebūtu iespējams izbūvēt apli. Un bīstamās vietas, kur šādi apļi prasītos, Jelgavā vēl ir ļoti daudz. Uz Loka maģistāles vien ir vietas vismaz trim apļiem...
Luksofors - it kā taču tik vienkārša ierīce, vien kastes ar spuldzēm, kur noteiktā intensitātē mainās trīs krāsu gaismas. Taču, kā izrādās, viena krustojoma izbūvēšama maksā simtus tūkstošus. Un tad vēl tā uzpasēšana, programmēšana un pārprogrammēšana...
![]() |
Arī Somijā, kur viesojos 11.maijā, jaunajos krustojumus ierīko apļus, piemēram šo, netālu no Espoo stacijas |
Prieks braukt, prieks skatīties.Tāpat ir patīkami iebraukt Valmierā, ne tikai tāpēc, ka tā ir mana dzimtā pilsēta. Pārbūvējot lielās ielas, Valmierā potenciālo luksoforu vietā ir izbūvēti apļi. Vietas tiem bija tikpat daudz vai maz, cik Jelgavā. Gan vienā, gan otrā pilsēta zemes ap svarīgajiem krustojumiem taču ir pietiekoši.
Es šos apļus uztveru ne tikai kā satiksmes regulētājus, bet arī kā pašvaldības attieksmi. Apļi ir kā zīme, ka pašvaldība rīkojas nevis savtīgi, bet pragmatiski, racionāli, un domājot par iedzīvotāju ērtībām.
droši vien uz apli atbildīgās amatpersonas nevar tā uzvārīties, kā uz luksoforiem.
AtbildētDzēstun gājēju tuneļus vajadzēja izveidot centrā zem Lielās ielas un Lielās / Akadēmijas krustojumā.
kādam ir izdevīgi BREMZĒT satiksmi ar luksaforiem, tādeādi piesārņojot gaisu ar izplūdes gāzēm...